Dag Nederland, tot over een half jaar! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nadia Swijtink - WaarBenJij.nu Dag Nederland, tot over een half jaar! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nadia Swijtink - WaarBenJij.nu

Dag Nederland, tot over een half jaar!

Blijf op de hoogte en volg Nadia

28 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Daar zit ik dan, met een verbrande neus in m’n mooie nieuwe kamer in Australië. Het lijkt alweer zo lang geleden dat ik van iedereen afscheid nam op Schiphol, nog even zwaaide en dacht: “Dag Nederland, tot over een half jaar!” Ik stapte heel rustig het vliegtuig in en besefte totaal niet dat ik voor zo’n lange tijd aan de andere kant van de wereld zal zitten. Ik denk eigenlijk dat ik het nog steeds niet helemaal besef…

Het vliegtuig vertrok en 5 films, heel veel vliegtuigvoedsel, een nacht buiten het vliegveld van Adelaide en in totaal 33 uur later landde ik dan eindelijk in Melbourne. Ik had twee dagen om een beetje bij te komen van de reis en de mooie stad Melbourne te gaan verkennen, voordat ik werd opgehaald door mijn nieuwe familie. Ik werd meteen met open armen ontvangen en het eerste wat ik te horen kreeg was: “Nadia, you’re part of the family now!” En zo voelt het ook. De familie, bestaande uit Sue, Wendel, Lilly, Audrey en Eve, is heel erg lief en doet er alles aan om mij op mijn gemak te stellen.

Intussen is er alweer een week voorbij en heb ik van alles gedaan om een beetje te wennen aan de Australische manier van leven. Zo heb ik al meerdere keren aan de linkerkant van de weg gereden (wat nog steeds best raar voelt), veel Australisch voedsel gegeten en Australia Day gevierd! Australia Day is een beetje vergelijkbaar met Koninginnedag, alleen nu heb ik de hele dag met een Australisch vlaggetje in de zon rond gelopen. Verder heb ik heel veel tijd met de 3 meisjes door gebracht, aangezien zij nog steeds vakantie hebben en daardoor heb ik veel van het zwembad, alle bordspelletjes hier in huis en de vele knuffels en poppen gezien. Vanaf donderdag gaan ze weer naar school, dus daarna zal het allemaal weer wat rustiger worden.

Op dit moment ben ik in ieder geval heel erg blij dat ik heb besloten om au pair te worden in Australië en ik kan niet wachten op alle mooie momenten die nog gaan komen!

  • 28 Januari 2014 - 11:51

    Laura:

    Wauw Nad!!! Wat een mooi geschreven verhaal en wat een super super mooie foto's! Kun je het Australische accent wel goed verstaan? Ik ben ook benieuwd wat voor Australisch voedsel je allemaal gegeten hebt! En die bordspelletjes vind jij zeker helemaaaal niet erg haha? ;-) Ik ben erg nieuwsgierig naar alle volgende belevingen!

    XXXXXXXXXX Laura

  • 28 Januari 2014 - 13:39

    Rosalie:

    Jaaaaa een verslagje :D Echt superleuk om te lezen!! Hoe smaakte de shandy? En ik ben net als Laura ook wel benieuwd naar het Australische voedsel :p
    Heeeeeeeeeel veel plezier nog, maar dat komt volgens mij helemaal gut :D
    xxx (en een lik van iemand die ik tegenkwam bij een bushokje :o)

  • 28 Januari 2014 - 14:10

    Trudi:

    Wat leuk om te lezen allemaal en mooie foto's! Je neus gewoon wat vaker insmeren dan komt het wel goed:). Kusje mama

  • 28 Januari 2014 - 18:51

    Rowina:

    Leuk om te lezen! Ben benieuwd na de volgende verhalen.
    Heeel veel plezier en geniet ervan.

    Xxxx rowina

  • 28 Januari 2014 - 20:15

    Luka:

    Jaaaaa kleintje !! Lekker verhaaltje hoor :)
    Ik mis je man!
    Ooooh en die Lilo look a like kid is zo schattig !!!
    Dikke kus op je verbrande neus en ik kijk uit naar je volgende verhalen xxxx

  • 28 Januari 2014 - 22:49

    Lidy:

    hi Nadia, dat wordt weer genieten de komende tijd, heerlijk die verhalen, smul ik van. Goeie sunblock gekocht of loopt men daar niet met gele, rode etc. neuzen rond?
    Wij hebben afgelopen dagen vaak aan je gedacht met de Australian open.
    Lieve groet Lidy

  • 28 Januari 2014 - 23:11

    Anne Marie:

    Ha Nadia,
    Klinkt goed. Veel plezier en mooie avonturen.
    Wij kijken uit naar de verhalen. Gr am en zeno

  • 29 Januari 2014 - 14:18

    Everdien:

    Hoi Nadia, wat een leuk verslag en leuke foto's. Blij dat het goed met je gaat. Verder genieten daar!! groetjes van ons.

  • 29 Januari 2014 - 19:01

    Gerben:

    Hee lieve Nadia,
    Dat klinkt goed en leest alvast lekker weg! XXX

  • 30 Januari 2014 - 14:07

    Anneke:

    He stoer nichtje
    klinkt heel goed en gezellig daar! Fijn ontvangst :)
    Mooie kamer ook!
    Veel plezier!!!
    xx

  • 30 Januari 2014 - 20:44

    Gerda:

    Hoi Nadje, dat ziet er allemaal geweldig uit. Mooie foto's en een lekker enthousiast verhaal. Een eigen badkamer, wat een luxe! Blijf lekker genieten en wel insmeren die neus! Veel plezier! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 7938

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Australië!

Landen bezocht: