Gekleurde duinen, witte stranden en een haai - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Nadia Swijtink - WaarBenJij.nu Gekleurde duinen, witte stranden en een haai - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Nadia Swijtink - WaarBenJij.nu

Gekleurde duinen, witte stranden en een haai

Blijf op de hoogte en volg Nadia

03 Augustus 2014 | Australië, Magnetic Island

Rainbow beach, het stadje dat zijn naam te danken heeft aan de mooie gekleurde duinen, was onze volgende stop tijdens deze topreis. We konden hier geen betere manier van tijdsbesteding bedenken dan te gaan kajakken bij wilde dolfijnen. Het was nog wat gedoe om het te regelen omdat wij natuurlijk pas op het laatste moment bedenken wat we willen doen en omdat we maar één dag in rainbow hadden, hadden we de moed al bijna opgegeven, maar gelukkig is het ons nog gelukt want het was zo leuk! We hebben zelfs nog springende walvissen gezien die de tocht helemaal top maakten.

Vanuit rainbow vertrokken we met een grote groep naar fraser island, dat een soort expeditie robinson idee gaf. Geen normale wegen, maar met groepjes in een 4 wheel drive (die we zelf mochten besturen) over het strand crossen, de mooie plekjes van het eiland bezoeken en 's avonds in een klein tentje dichtbij het kampvuur slapen. Zeker weten een hoogtepuntje uit australië!! De tijd vloog voorbij en we namen meteen weer de nachtbus (waar voor de verandering helemaal geen rare figuren in zaten) naar airlie beach.

Airlie beach, een mooi plekje bij het strand, met een lagoon en nog wel het belangrijkste: de plek vanuit waar de boot langs de Whitsundays vertrekt. 3 dagen lang met een groep op de boot spelletjes spelen, zonnen, zwemmen en natuurlijk de Whitsundays bekijken. Het mooiste strand dat ik ooit gezien heb! Het zand is er ook zo puur dat je er je tanden mee kunt poetsen, wat wij natuurlijk even gedaan hebben en onze tanden blonken als nooit tevoren! Uiteraard hebben we hier even de standaard toeristische spring- en piramide foto's gemaakt om daarna weer terug de boot op te gaan om voor het eerst te gaan snorkelen. Voordat we het water in werden gegooid vertelde onze tourguide dat zijn groep in de afgelopen 3 jaar misschien 2 keer een (ongevaarlijke) haai heeft gezien, dus we hadden niks om ons druk om te maken. Ik lag denk ik net 10 minuutjes in het water te genieten van de nemo's en andere visjes die zo ongeveer door je heen zwommen vanwege het vissenvoer dat op ons gegooid werd, toen ik iemand 'SHARK!!!' hoorde schreeuwen. Ik stopte snel m'n hoofd in het water en ja hoor, daar zwom die, een echte haai... En wat doe je dan? Er achteraan om 'm beter te bekijken natuurlijk! Helaas ging de haai er meteen vandoor maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik een haai heb achtervolgd. Het rif waar boven we snorkelden hoort al bij het great barrier reef dus dit was echt super mooi om te zien.

Erg jammer om de boot weer te verlaten maar gelukkig hadden we 's avonds nog een leuke afterparty met onze nieuwe vrienden van de boot. Na nog een dagje chillen bij de lagoon gingen we op weg naar Magnetic Island.

Toen captain Cook voor het eerst op Magnetic Island aan kwam, sloeg z'n kompas helemaal op hol en vandaar de naam voor dit magnetische eiland. Ik vind het niet zo gek dat het kompas op hol sloeg, want wat een mooi eiland is dit! En het eiland waar mijn grote droom in vervulling is gekomen: een koala vast houden! Zulke schattige beestjes, ik was op slag verliefd. Als koala heb je sowieso een heel chill leven, de hele dag een beetje slapen en af en toe even eten. Iets minder schattig misschien maar ook heel leuk, we mochten ook een slang, babykrokodil, schildpad, kaketoe en lizards vasthouden. De rest van de dag hebben we in koalastijl lekker gechild bij het mooie strand.

Intussen zitten we alweer in de bus naar Cairns en wil ik er nog even niet aan denken dat ik over een week al afscheid moet nemen van dit geweldige land...