Wombats, mooie natuur en paniek in de tent - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Nadia Swijtink - WaarBenJij.nu Wombats, mooie natuur en paniek in de tent - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Nadia Swijtink - WaarBenJij.nu

Wombats, mooie natuur en paniek in de tent

Blijf op de hoogte en volg Nadia

10 Juli 2014 | Australië, Tasmania

“Nadia, jij moet zo even je hostouders bellen om te vertellen dat je oké bent, want ze zijn helemaal in paniek en bang dat je ontvoerd bent ofzo. Ze stonden op het punt om de politie en je ouders te bellen.” Oh oepsie……

Daar kom je dan aan bij je hostel ’s avonds laat als de receptie al dicht zit, maar er wel een briefje voor je klaar ligt dat je in kamer 3 slaapt vannacht, met sleutel en al, of je alleen ’s ochtends wel even wil inchecken. Helemaal prima! Lekker slapen en morgen weer verder zien. Alleen dan kom je er ’s ochtends achter dat de receptie pas om 8 uur open gaat, terwijl jij om 7 uur al met een tour vertrekt. Tja wat doe je dan? Aan de tourguide maar even vertellen dat je al voor het hostel hebt betaald, je ze alleen nog een voucher moet geven, maar ze niet open zijn. “No worries! Daar hoef je je nu niet druk om te maken, kom gewoon lekker mee met de tour en dat kunnen wij later wel voor je regelen!”

Dus daar zit ik dan in de bus, genietend van het mooie uitzicht. Af en toe even de bus uit om alles te bekijken en foto’s te maken. Absoluut geen idee hebben dat er ondertussen door het hostel naar m’n hostouders wordt gebeld dat ze geen idee hebben of ik daar überhaupt wel ben aangekomen en dat zodra m’n hostouders daarna naar het tourbedrijf bellen er doodleuk verteld wordt dat ik ze zeker weten niet ga bellen, maar dat ze wegens privacy niet kunnen vertellen waarom…

Dat werd daarna na een telefoontje gelukkig allemaal opgelost, ik leef nog! En toen kon ik ook weer van de tour genieten. Want wat is Tasmanië mooi! Ik weet nog dat ik bij de presentatie over Michigan voordat we er naartoe gingen wat over de natuur moest vertellen en ik niet veel verder kwam dan de natuur is heel erg mooi! Over de natuur in Tasmanië kan ik wel uren praten, maar om het maar weer even simpel te houden: wat een moooooooie natuur!! Het was sowieso een hele leuke tour, met veel wombats en wallabies, Russische en Italiaanse kaartspelletjes en natuurlijk de prachtige bergen en meren. En dat allemaal in dat kleine eilandje van Australië dat nog groter is dan Nederland, de schoonste lucht van de wereld heeft met maar zo’n half miljoen inwoners. (Ik vind het nu niet zo gek dat ze hier denken dat wij in Nederland allemaal tegen elkaar aan geplakt leven)

Tassie bedankt!!


  • 10 Juli 2014 - 11:34

    Trudi:

    Oh, oh, wat een paniek, gelukkig hadden ze ons nog niet gebeld:) . En de foto s weer prachtig, George is super.

  • 17 Juli 2014 - 09:51

    P-i-t-f:

    Hihi oepsie.. Had je daar Sue even de schrik van haar leven bezorgd.. :P
    Watervallie is cool! Heb je trouwens een nieuwe jas? Tassie klinkt echt tof :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 7931

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Australië!

Landen bezocht: