Ik ga op reis! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Nadia Swijtink - WaarBenJij.nu Ik ga op reis! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Nadia Swijtink - WaarBenJij.nu

Ik ga op reis!

Blijf op de hoogte en volg Nadia

01 Augustus 2014 | Australië, Noosa Heads

Ik ga op reis en neem mee... Veel te veel spullen natuurlijk waardoor m'n rug aan het einde van de reis gebroken is en niet te vergeten mn au pair vriendinnetjes babette en tessa. Bepakt en bezakt vertrokken we met zn drieën naar sydney. Gelukkig kunnen we in alle hostels onze spullen laten zodat we eigenlijk alleen maar hele kleine stukjes hoeven te sjouwen. Ook al was ik al een weekendje in sydney geweest, het blijft toch wel een hele vette, grote stad. Aan een bezoekje aan het opera house, de harbour bridge, bondi beach en manly beach konden we natuurlijk niet ontkomen en ook de mooie tocht naar de blue mountains was zeker een hoogtepuntje! We hebben het nachtleven van sydney uiteraard ook even (goed) gekeurd en toen stapten we na 4 leuke dagen in de nachtbus naar byron bay.

Toen we onze reis gingen we boeken bij het reisbureau werd ons de vraag voorgelegd of we met de standaardbus wilden reizen of met de goedkope bus waar we veel geld mee konden besparen. Wij als Nederlanders kozen natuurlijk voor de goedkope bus en nu wil ik niet zeggen dat er in het algemeen iets mis is met die bus maar wat we nu mee maakten was toch wel vreemd... Tessa en ik zaten voor een man en een vrouw die duidelijk onder de invloed van drugs waren en het ergste was nog wel dat ze ook een jongen van een jaar of 10 bij zich hadden. Ze waren de hele tijd al aan het schreeuwen over alles wat er mis was in de bus en na een tijdje hadden ze het op ons gemund. Er werd de hele tijd tegen onze stoelen getrapt, we werden uitgescholden en na het minstens twee uur genegeerd te hebben, zijn we na een trap tegen het hoofd dan toch maar ergens anders gaan zitten. De man voor ons vond het ook allemaal heel irritant en begon een gesprekje met Tessa. Het gesprek kwam er al snel op wat we gingen doen en de man vertelde even dat ie net uit de bak kwam, want hij is een pedofiel. Dat kon er ook nog wel bij... Maargoed, nadat de buschauffeur iets tegen de junkies achter ons had gezegd lieten ze ons met rust en alles kwam goed! We bekijken het positief: hierna kunnen de busreizen alleen maar beter worden!

Eenmaal aangekomen in byron waren we dolgelukkig want wat een gezellig hostel en wat een leuk plekje is byron! 's Avonds werd ik alleen maar gelukkiger want er was een hoelahoep wedstrijd in de bar en als kind was hoelahoepen altijd het (enige) ding wat ik goed kon, dus hier moest en zou ik aan mee doen. En gelukkig maar, want ik won er een skydive mee, die ik 2 dagen later meteen gedaan heb en wat was dat gaaf zeg!! Die middag ook nog even gesurft te hebben om er helemaal een topdag van te maken. Na een paar dagen moesten we helaas weer vertrekken naar surfers paradise wat leuk was, maar zeker niet in de top 10 van australië komt omdat het een beetje op een toeristische spaanse feeststad lijkt, de proppers stonden alweer helemaal klaar om ons van alles aan te smeren. Leuk om even gezien te hebben maar het was zeker geen ramp om weer te vertrekken.

Op naar noosa! Misschien wel één van mijn favoriete plekjes hier aan de oostkust. Een heel chill stadje met een heel chill hostel (gratis avondeten, dus dat zegt al genoeg voor ons als arme backpackers). De dagen hier bestonden uit lekker uitrusten op het strand (want wat hebben wij op het moment toch een zwaar leven), mooie wandelingen maken langs de kust door het national park en zonsondergangen bekijken.

Dit leventje bevalt mij wel :)

  • 01 Augustus 2014 - 09:12

    Trudi:

    Geweldig weer allemaal, geniet lekker nog even, maar het wordt ook wel weer tijd om thuus te komen:) veel liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 7935

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Australië!

Landen bezocht: